10 motive sa participi la proiectului Competente digitale pentru angajati – suport pentru IMM-urile din sectorul sanatatii in asimilarea tehnologiilor si dezvoltarea serviciilor de telemedicina (TELEmed)

Obiectivul general al proiectului Competente digitale pentru angajati – suport pentru IMM-urile din sectorul sanatatii in asimilarea tehnologiilor si dezvoltarea serviciilor de telemedicina (TELEmed) contribuie la obiectivul specific al POCU si al apelului prin cresterea cu 305 a numarului de angajati din IMM-urile din sanatate care si-au imbunatatit nivelul de cunostinte si competente digitale pentru a sustine adaptarea si dezvoltarea activitatilor firmei la telemedicina, industrie 4.0 si domenii de specializare inteligenta.

IMM-urile vizate pentru a face parte din grupul tinta au sediul social sau punct de lucru in Regiunea Nord-Est,. In plus, au CAEN autorizat după cum urmeaza: 8610, 8621, 8622, 8623, 8690, 8710, 8720, 8730 (cf. certificat ONRC). Sunt IMM-uri si apartin unuia dintre domeniile de specializare inteligenta identificate conform SNCDI (Declaratie si Nota justificativa).

De ce sa participi in cadrul proiectului: beneficiile grupului tinta

Avantajele angajatilor si IMM-urilor

  1. relevanta crescuta a competentelor dobandite pentru sarcinile si activitatile pe care angajatii trebuie sa le realizeze la locul de munca;
  2. sustinerea demersului de imbunatatire a calitatii formarii profesionale si a educatiei prin adaptarea programelor de formare la nevoile societatii;
  3. participantii se vor familiariza si se vor forma pentru a utiliza si beneficia de instrumente, metode, practici de formare (approche par competence) si de management modern al competentelor resurselor umane (GPEC);
  4. 285 de angajati dobandesc noi competente, dar le si consolideaza pe cele actuale, sunt formati utilizarea instrumentelor, tehnicilor si metodologiilor digitale noi, putand astfel sa fie mai eficienti si mai productivi la locurile lor de munca. Formarea in timpul de munca permite obtinerea de economii de timp si deci bani pentru a reduce timpul de absenta de la locul de munca;
  5. 35 de IMM-uri din sectorul sanatatii isi sprijina accesul angajatilor la formare si isi asigura resurse umane care detin competente pentru dezvoltarea activitatilor impusa de cerintele si oportunitatea integrarii tehnologiilor, a telemedicinei, industriei 4.0 si a domeniilor de specializare inteligenta;
  6. 305 persoane isi vor imbunatati competentele cdb si cda, din care 100 vor beneficia de complementaritatea formarii prin participarea la ambele parcursuri de formare;
  7. 335 persoane (285+50) isi vor imbunatati CV-ul prin competente recunoscute la nivel national si european si de organismele profesionale;
  8. angajatii din 35 de IMM-uri vor putea fi integrati cu succes in proiectele de dezvoltare ale firmei in care sunt necesare competente digitale;
competente digitale pentru angajati

Avantaje pentru management

  1. managerii constientizeaza potentialul de digitalizare a firmei si de dezvoltare prin integrarea TIC – formarea este adaptata strategiei firmelor, angajatii castigand timp pretios pe care altfel l-ar fi alocat pentru deplasarea la locul de formare, informatii confidentiale din si despre firma vor fi utilizate in formare in securitate, firma poseda un instrument prin care conducerea prezinta directiile de dezvoltare strategica, angajatii au posibilitatea de a dobandi noi competente, putand fi mai eficienti si mai productivi la locurile lor de munca;
  2. managerii si angajatii din firme care vor accesa actiunile/mijloacele de informare, vor fi informati, constienti si sensibilizati cu privire la importanta formarii resurselor umane, rolul si importanta participarii angajatilor la formare etc. dezvoltand astfel o atitudine pozitiva fata de participarea la cele 2 parcursuri de formare (formare online institutionalizata si instruire la locul de munca), vor dobandi informatii utile si de valoare din prezentarea ghidurilor despre metodologia GPEC, Approches par competences si tipurile de formare (formala/informala, interna/externa, fata in fata/online), vor intelege mai bine beneficiile celor 2 tipuri de formare, oportunitatile de formare existente, modele si practici de succes in formare, povesti de succes etc.

Implementarii telemedicinei, un must

Telemedicina este o adevarata necesitate de adaptare a sistemului medical la noul context. Acum, deplasarile si interactiunile umane sunt inca minimizate pentru limitarea raspandirii epidemiei cauzate de coronavirus. Situatia se va mentine si in anii care urmeaza.

curs implementare telemedicina

Telemedicina poate contribui la diminuarea acestui risc prin reducerea la minimum a interactiunilor fata in fata. Se intampla exclusiv in cazurile in care efectuarea consultatiilor medicale la distanta este posibila. Rezultatul este imbunatatirea calitatii vietii cetatenilor, atat pacienti, cat si cadre medicale.

Efectele pozitive ale implementarii telemedicinei

Prin telemedicina, este facilitat accesul la tratament specializat in zone unde nu exista suficienti specialisti sau unde accesul la serviciile medicale se face cu dificultate. Telemedicina imbunatateste calitatea vietii pacientilor cu boli cronice si a persoanelor in varsta, care necesita monitorizare permanenta, reducand frecventa vizitelor la medic si numarul de internari in spital. Folosita corespunzator si eficient, telemedicina poate fi o resursa importanta pentru sistemele de sanatate ce se vor reconfigura dupa criza produsa de pandemia Covid-19.

telemedicina
  • Nu necesita costuri de transport.
  • Nu necesita zile libere de la job pentru consultul medical.
  • Ofera lipsa timpului de astepentruare si timp exclusiv dedicat pacientului.
  • Este accesibila si foarte usor de utilizat.
  • Ofera acces la medici si specialisti din orasele mari ale Romaniei si din strainatate.
  • Consultatiile de telemedicina sunt mai putin costisitoare decat vizitele medicale in unitatile medicale.
  • Economisirea timpului petrecut pe drumul spre unitatile medicale si in receptia clinicilor si spitalelor.
  • Timp de asteptare mai scurt pentru consultatiile online (prin programare), decat pentru consultatiile fizice.
  • Accesul la consultatiile prin telemedicina este usor si rapid.
  • Evitarea contactului cu alti pacienti.
  • Facilitarea si scurtarea drumului spre diagnosticare, in afectiuni unde deplasarea la cabinet nu este necesara sau nu este posibila.
  • Permite pacientilor sa beneficieze de tratamente si de atentia medicilor.

Mai aproape de pacienti, cu ajutorul tehnologiei si al formarii

Telemedicina ii ajuta pe profesionistii din domeniul medical sa monitorizeze indeaproape evolutia unor pacienti. Astfel, nu se creeaza o situatie de rupere totala a serviciilor medicala, in afara celor urgente. Avand in vedere ca medicii si personalul medical se supun celui mai mare risc de infectare cu COVID-19, este metoda eficienta care diminueaza acest risc, prin reducerea la minimum a interactiunilor fata in fata.

beneficii telemedicina

Prin utilizarea tehnologiei informatiei si a comunicatiilor si a softurilor specifice (ex. DataKlas eMedical), unitatile medicale si personalul acestora isi ajuta pacientii, oferindu-le consultatii medicale la distanta. Prin competentele digitale imbunatatite ale angajatilor din IMM-urile cu activitate in sectorul sanatatii, TIC va ajuta la oferirea de servicii medicale eficiente si sigure. Pentru sector si pacienti, telemedicina permite distantarea in momente in care interactiunea nu este dezirabila. In situatii cum este contextul actual, telemedicina ajuta la un raspuns mai eficace din partea oamenilor si la conformarea la masurile cerute de autoritati, grabind totodata procesul de utilizare a tehnologiilor in practica medicala.

Importanta proiectului Competente digitale pentru angajati – suport pentru IMM-urile din sectorul sanatatii in asimilarea tehnologiilor si dezvoltarea serviciilor de telemedicina (TELEmed)

Prin toate aceste efecte pozitive, este cat se poate de evident ca, prin obiectivul sau general, proiectul contribuie la obiectivele programului promovand o ocupare sustenabila si de calitate a fortei de munca din sectorul sanatatii, competentele digitale furnizate beneficiarilor permitand evolutia si dezvoltarea serviciilor medicale in viitor, sprijinirea mobilitatii ocupationale a angajatilor din sanatate, ca angajatii cu competente actualizate si corespunzatoare sarcinilor si activitatilor din viitor sa-si imbunatateasca performanta si sa faca fata noilor cerinte si tranformailor de la locul de munca. Cititi mai multe despre proiect aici.

Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritara nr. 3 – Locuri de munca pentru toti. Proiectul are o valoare totala de 4.831.406,59 lei.

Pentru detalii si informatii suplimentare vizitați website-ul proiectului: www.telemed.org.ro, pagina de Facebook „TELEmed” sau puteti lua legatura cu persoanele de contact, dupa cum urmează:
Patronatul Furnizorilor de Servicii Medicale Private – PALMED
Persoana de contact – dl. Cristian Hotoboc, tel.: 0734 000 220, e-mail: office@palmed.org.ro
Asociatia PARTENER – GIDL
Persoana de contact – dl. Catalin Ilascu, tel.: 0722 586 225, e-mail: catalin@asociatia-partener.ro
SC Stabris SRL
Persoana de contact – dl. Cristian Obreja, tel.: 0727 948 032, e-mail: contact@stabris.ro

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Lasă un răspuns